≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

کاهو یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات دنیاست که تاریخ کهنی دارد.

 این سبزی انواع مختلفی دارد ولی رایج‌ترین آنها کاهوی معمولی ایرانی و کاهوی پیچ است که کاهوی ایرانی از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

کاهو طبیعتی سرد و مرطوب دارد. برخلاف تصور عام، پرخاصیت‌ترین قسمت کاهو، برگ‌های خارجی آن است که سبز تیره‌تر بوده و به لحاظ کلروفیل غنی‌تر است. اگرچه کاربرد کاهو معمولا به‌صورت خام و در انواع سالادهاست ولی برای ته‌دیگ و به‌ندرت در بعضی از خوراک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته پخته آن مصارف درمانی نیز دارد.

برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 18 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:5 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

چغندر را از قدیم می شناختند و حتی در حدود چهار قرن قبل از میلاد با خواص درمانی آن آشنا بوده و از آن استفاده می کردند. چغندر دو نوع می باشد؛ یک نوع آن چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن چغندر قند است و به رنگ زرد روشن می باشد که به مقدار بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن، کشت می شود. چغندر، گیاهی است با برگهای پهن و درشت یا برگهای مخروطی شکل که از آن به همراه دیگر سبزیجات در آش یا خورشت استفاده می کنند، گاهی هم آن را به همراه ماست مصرف می کنند. چغندر خوب آن است که زیاد در خاک نمانده باشد زیرا چغندری که زیاد رسیده باشد سفت می شود. چغندر پیر معمولاً گردنی باریک دارد و شیارهایی روی آن به وجود می آید. چغندر خام، عسل گیاهی است و خداوند بعد از عسل، شفا را در چغندر قرار داده است، بر همین اساس می توان به ارزش چغندر پی برد. برای آنکه پوست چغندر پخته به آسانی کنده می شود،

 

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید ...


ادامه مطلب
[ شنبه 18 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:49 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست ، آیا می دانید برای جذب سریع تر بتاکارون های توسط سلول ها باید آن راچگونه مصرف کرد؟

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه با اشاره به مطلب فوق گفت : هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست که مهمترین آن بتاکاروتن است . این ماده غذایی در داخل سلول های هویج موجود است و برای دسترسی آسان تر به بتاکاروتن ها می توان از هویج پخته و خرد شده ، استفاده نمود.
دکتر کیمیاگر در مورد خواص هویج گفت : هویج به دلیل دارا بودن کاروتنوئیدها فراوان که قابلیت تبدیل به ویتامین A را دارند ، منبع غنی از این ویتامین است و در جلوگیری از سرطان بسیار موثر می باشد همچنین کاروتنوئیدها سبب تقویت ارتباط بین سلولی شده و علاوه بر کاروتنوئید ، دارای 6 درصد مواد قندی ، 2گرم فیبر و اسید فولیک نیز می باشد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 16:18 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تحقیقات نشان داده، مصرف روزانه 5 فنجان چای سبز می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند.
معمولا با افزایش سن، قند خون هم کم کم بالا می رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم، وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع 2 هم افزایش می یابد.
چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماری های کلیوی هم به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند. اما چای سبز چطور قادر به کاهش قند خون است؟ به نظر می رسد، اصلی ترین مکانیسم، مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلار بزاق و روده (آنزیم مسئول هضم نشاسته) است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 16:2 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

شما یک روز در میان حمام می‌روید یا هر روز؟ چند دست موهایتان را شامپو می‌کنید؟ با چه شامپویی موهایتان را می‌شویید؟

حمام رفتن هم راه و رسمی دارد که دانستن و رعایت آن می‌تواند شما را سرحال‌تر و پاکیزه‌تر کند.

با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، درباره روش‌های صحیح حمام کردن از منظر یک متخصص پوست به گفتگو نشسته‌ایم.

آقای دکتر! بعضی‌ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی‌ها عادت دارند در وان بخوابند. از بین این دو عادت، کدام یکی سالم‌تر است؟

راستش، این دو عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند. البته یک تفاوت مختصر وجود دارد که باید به آن اشاره کنم. به‌طور معمول وقتی دوش می‌گیرید، آب روی سر و بدن‌تان جاری می‌شود و پوست و موی‌تان را شستشو می‌دهد و می‌رود. این آب، آبی است که جریان دارد و از آب لوله‌کشی شهر است و طبیعتا پاکیزه. ولی وقتی وان را پر می‌کنید و در آن دراز می‌کشید، آب راکد است و امکان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرک بدن وارد آب وان می‌شود. از طرف دیگر، وقتی دوش می‌گیرید آب کمتری استفاده می‌شود تا بخواهید برای حمام کردن تمام اعضای خانواده وان را از آب پر و خالی کنید. همچنین شستشوی کامل بدن و اعمال بهداشتی زیر دوش راحت‌تر است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:45 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

از فواید حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار خوانده و شنیده‌ایم و همه به‌خوبی می‌دانیم اهمیت سلامت این عضو بدن به اندازه‌ای است كه پزشكان سلامت دهان و دندان را كلید سلامتی تمام اعضای بدن می‌دانند. همچنین همه می‌دانند كه مسواك زدن یكی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت دندان‌ها است. اما سوالی كه وجود دارد این است كه آیا در طول روز زمانی هست كه برای مسواك زدن بهتر از بقیه اوقات باشد؟ آیا اثر مسواك زدن در زمان‌های مختلف با هم تفاوت دارد؟

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:38 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

21 سپتامبر،مصادف با 30 شهریور،روز جهانی آلزایمر است. در این مطلب قصد داریم شما را با 10 علایم اولیه ی آلزایمر آشنا کنیم، پس با ما باشید.

علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد.

علائم بعدی به صورت بارزتری جلوه می کند و آن زمانی است که بیماری پیشرفت زیادی کرده است.

از جمله علائم اولیه ابتلا به این بیماری عبارت هستند از:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:34 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

شوره سر یا سبوره ، عارضه‌ای است که در آن پوسته‌های سفید یا خاکستری کوچک در یک قسمت یا تمام سر دیده‌ می ‌شوند و به حدی در افراد شایع است که برخی متخصصان آن را امری طبیعی می‌دانند.

شوره سر به طور کلی در مردان نسبت به زنان شایع‌تر است و بروز آن هنگام بلوغ بیشتر دیده می‌شود.

دکتر زهره افتخار جواهری ، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید:

در این عارضه موقع شانه کردن موهای سر، دانه‌های ریز سفید رنگی روی شانه می‌ریزند و چنانچه به کف سر و موها نگاه کنیم، این ذرات سفید قابل مشاهده اند.

نقاط دیگری از بدن، غیر از سر، با شیوع کمتری می‌توانند مبتلا به شوره شوند، اما به طور کلی، موهای تمیز، سالم و دارای تعادل اسیدی اگر خوب نگهداری شوند دچار مشکل شوره سر نمی‌شوند.

هر چند وجود چند تکه پوسته سفید رنگ لابه‌لای موها، امری طبیعی است، اما هنگامی که میزان این پوسته‌ها زیاد شود، بایستی به عنوان یک بیماری با آن برخورد کرد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:27 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تنفس مساله ی بسیار حساسی است، عوامل زیادی باعث می شود که نتوانیم به درستی تنفس کنیم؛ مانند آلودگی هوا، استرس های روزانه، اتفاقات و حوادث، مشکلات عاطفی، اضطراب و غیره.

اگر ندانید چگونه تنفس طبیعی انجام دهید، احساس خستگی می کنید و روحیه تان خراب می شود. اما چنانچه تمرین های تنفس کامل را انجام دهید و بتوانید شیوه ی تنفس خود را اصلاح کنید، حتی در موقعیت های تنش زا نیز می توانید به احساس خوبی برسید یا حداقل تنش ها را بهتر مهار و کنترل کنید.

تنفس کامل و مناسب پدیده ای غیر طبیعی نیست بلکه روشی است که با نهاد و طبیعت بدن ما سازگاری دارد. تنفس کامل روشی است که نوزادان در نواحی شهری و نیز بزرگسالان در نواحی دور از هیاهوی شهر به طور طبیعی و عادی آن را انجام می دهند؛ اما انسان متمدن به روش های غیر طبیعی و غلط تنفس عادت کرده است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 22:47 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

عضلات قلب مانند سایر اعضای بدن نیاز به گردش خون مداوم دارند. نام رگ ‌های قلب که این وظیفه ی مهم را انجام می ‌دهند، رگ‌ های کرونری است.

آترواسکلروزیس یا تصلب شرایین، بیماری تنگ شدن رگ ‌ها در اثر رسوب موادی چون چربی است(پلاک) که بسیاری از رگ‌ های بدن از جمله مغز، کلیه‌ ها و قلب را دچار می ‌سازد.

عوامل خطر:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 22:44 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

آكنه منافذ بسته شده غدد چربی (دانه‏های سرسیاه و سرسفید)، جوش‏ها و ضایعات عمیق‏تر (كیست‏ها یا ندول‏ها) است كه در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎ها و حتی بازوها بروز می‏كنند. كم و بیش اكثر نوجوانان به آكنه مبتلا می‏شوند. با این ‏حال این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی‏شود و بزرگسالان حتی تا 40 سالگی نیز می‏توانند به آن مبتلا شوند.

اگرچه آكنه بیماری وخیمی نیست اما می‏تواند باعث بدشكل شدن صورت و در نتیجه ناراحتی روحی بیمار گردد. همچنین در موارد حاد و شدید، موجب پیدایش جوشگاه‏های بسیار بدشكل و دایمی می‏شود. باید در نظر داشت كه حتی موارد ملایم آكنه نیز می‏توانند موجب پیدایش جوشگاه‏ها شوند.

چه عواملی در ایجاد یا تشدید آكنه موثرند؟

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:26 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

TA-65 ژني را فعال مي‌كند كه موظف به تنظيم آنزيمي موسوم به تلومراز است. اين آنزيم‌ به كنترل تقسيمات سلولي و طول عمر سلول‌ها كمك مي‌كند.

يك متخصص طب گياهي اخيرا مدعي شده كه موفق به توليد مكمل جديد ضد پيري شده است كه هم اكنون در دسترس عموم مردم قرار دارد.

به گزارش ايسنا، دكتر ال سيرز در اين باره خاطرنشان كرد كه اين روش درماني جديد براي مقابله با پيري TA-65 نام دارد و در حال حاضر در آمريكا مجوز گرفته است.

TA-65 در واقع مولكولي است كه از يك نوع گياه چيني گرفته مي‌شود و كمك مي‌كند كه سن بيولوژيكي فرد دوباره به عقب باز گردد و تست‌هاي خون نشان مي‌دهد كه افرادي كه از اين روش استفاده مي‌كنند به لحاظ بيولوژيكي واقعا جوان‌تر مي‌شوند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 22:22 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد